Delar av Linnzans liv

Hej! I den här bloggen skriver jag om bland annat vad jag gör och ibland kanske lite annat ;)

Bär!

Kategori: Allmänt

Hej!
Igår var jag och min bror ute med min granne och plockade röda vinbär och körsbär. Det är inte samma granne som jag skrivit att jag varit med tidigare, det här är min andra granne, haha ;D Sen gjorde vi en liten smoothie av det :D Recept:
Lite körsbär
Röda vinbär
Socker
( har tyvär inga mått )
Ta lite körsbär, och ganska mycket röda vinbär. Rensa körsbären från kärnor. Blanda körsbären och röda vinbären och mosa de lite. Låt sen bären få stå på spisen medan du rör om med en visp i ca. 10 minuter. Börja på hög värme, och sänk den efter ett tag. Tillsätt socker efteråt. Du väljer hur mycket. Rör om. Servera!

Den blir inte så flytande, men ni kan ta med en sked om ni tycker det är svårt att dricka.

Idag, däremot, så har vi bara plockat körsbär. Vi ska göra en tigerkaka med lite körsbärssmak, haha, får se hur det går ;)
/Linnzan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: